Szerda, 2024-12-04, 19:06:47
ÍRÓPALÁNTA
Főoldal | Regisztráció | Belépés Üdvözöllek Vendég | RSS
Honlap-menü
A fejezet kategóriái
Cikkek [19]
Általános [49]
Fantasy [39]
Filmajánló [2]
Horror [21]
Humor [2]
Képek [4]
Könyvajánló [5]
Romantikus [59]
Sci-fi [19]
Versek [586]
Statisztika

Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0
Főoldal » Cikkek » Könyvajánló

Hunnia Új alapkönyv

<p style="text-align: justify;">
<span style="font-size:14px;">Hunnia példa játék

weboldal: www.fermisjatek.gportal.hu

Három fő játszik. Egy kaland mester és két játékos.

A karakterlap kitöltésével kezdenek. 1 játékos Hajdú megyét választotta. 2 játékos Arad megyét választotta első birtokként. A kezdeti 50 aranyat, 2000 lakost és a 3 várost beírják a karakterlapon a megfelelő mezőkbe. Mindegyik játékos választ megának államformát és vallást. 1 játékos az abszolút monarchiát választotta magának a vallás pedig a kereszténység. 2 játékos népköztársaságot hozott létre és az Ateista nézetett vallja. Mind a két játékos elnevezte a három városát tetszése szerint és ezeket is beírták a karakterlap megfelelő rovatába. Kidobják 6 oldalú dobókockával a birtok ÉP. 1 játékos 2 dobott így az ő birtok élet pontja 100 lett. A 2 játékos 4 dobott így az ő birtok élet pontja 200 lett.

Ezek után mind a két játékos kidobja 6 oldalú dobókocka segítségével, hogy mi lesz a küldetésük a játékban. 1 játékos 3 dobot az ő küldetése: A munkanélküliség ne haladja meg az 50%-ot. Adó 30% legyen 2000 fő tajvani lakos. Érd el a 30 000 lakosság számot. Foglalj el 6 délvidéki megyét és 5 erdélyi megyét.

A 2 játékos 5 dobott így az ő küldetése: Foglalj el 6 közép Magyarországi megyét és építs 10 gyárat. A munkanélküliség ne haladja meg az 50%-ot. Adó 40% legyen 2000 fő máltai lakos Érd el a 25 000 lakosság számot.

Kezdetét veszi a játék. 1 játékos elsőre 6 dobot így beléphet, az 1 mezőre ezen a mezőn szerencse kártyát kell húzni. A szerencse kártya tartalma: Születés + 2000 fő tehát az 1 játékos összlakosság száma 4000 fő lett. A 2 játékosnak nem sikerült 6-os dobni így ő még nem kezdheti a játékot. Az 1 játékos 4 dobott így az ötös mezőre lép. Itt kereskedni tud. Megnézi a gyártás és kereskedelem lapot és vásárol egy csirke farmot 3 aranyért. Egy farmon 100 ember dolgozik, így a munkanélküliek száma 3900 főre változik. A karakter lapon a gazdaság rovatba beírja a csirke farmot. A 2 játékoson a sor sikerült 6 dobnia, így az 1 mezőre léphet.

A KM közli az 1játékossal, hogy Tírísz nevű városát földrengés rázta meg. Az anyagi kár 5 arany. Az áldozatok száma pedig ötszáz fő (tehát az 1 játékos lakosság száma 3500 főre esik vissza). Az 1 játékoson a sor, 4 dob a kockával. Így a 9 számú mezőre lép, ahol kereskedni és fegyvert vásárolni tud. Vesz egy gépfegyveres századot 5 aranyért. (így a munkanélküliek száma 3300 főre változik, mivel száz ember dolgozik már a csirke farmon és most sorozott be száz embert katonának) így már kétszáz lakosának tudott munkát adni. A hadsereg aktuális ereje rovatba beírja a serege értékeit. TÉ: 20 VÉ: 40 ÉP: 10 a kereszténység + 20 VÉ módosított ad, tehát a hadsereg aktuális ereje: TÉ: 20 VÉ: 60 ÉP: 10.

A 2 játékoson a sor. 2 dobot a kockával így a 3 számú mezőre lép. Itt szerencse kártyát kell húznia, illetve kereskedni és fegyvert vásárolni is tud.

A szerencsekártya tartalma: Jutalom 5 kazak honvéd század csatlakozik hozzád.(tehát 500 embernek ezzel lett munkája. A hadsereg értéke 5 x TÉ: 30 VÉ: 40 ÉP: 10) A 2 játékos aktuális hadereje TÉ: 150 VÉ: 200 ÉP: 50. Plusz a vallásért járó módosító + 10 TÉ (ateista). Így a támadó érték 160–ra növekszik. 2 játékos kereskedni is akar, de ő egy olyan farmot akar csinálni ami, nem szerepel a gyártás és kereskedelem listán. Ő egy barnamedve farmot (ahol medvéket tenyésztenek majd) akar létrehozni. A KM közli vele, hogy próbát kell dobnia egy 6 oldalú dobó kockával. Ha 1-3 között dob akkor idén nem építheti meg a medve farmot ha 3-6 között dob akkor igen. A játékos 5 dobott, így megépíthette a farmot ahol ismételten 100 ember dolgozik. A 2 játékos nem akar most mást csinálni így az 1 játékos következik.

Az 1 játékos 6 dobot. A 15 mezőre lép és húz egy szerencse kártyát. A kártya tartalma: Fagykárok - 10 % termelés ebben az évben (ez azt jelenti,hogy minden bevételedből 10% le kell vonni). A KM megossza a legújabb híreket a játékosokkal. Bács – Bodrog, Torontál és Temes megye katonai szövetségre lépet egymással (ez ugye azt jelenti, hogy ha valamelyik játékos megtámadná az említett megyék egyikét, akkor a 3 birtok egyesült seregét kell legyőznie).

A 2 játékos következik: 4 dobot a kockával. Így a 7 mezőre lép. Itt kereskedni lehet (ha akar). Nem tesz most semmit így az 1 játékoson a sor. A kockával 2 dobot így a 17 mezőre lép. Itt fegyvereket tudd vásárolni. Vessz 10 páncéltörő századot. Így újabb 1000 embernek munkát biztosítót. A hadsereg aktuális erejét össze kell adni az új értékekkel.

Tehát: TÉ: 20 VÉ: 60 ÉP: 10. + 10x TÉ: 80 VÉ: 120 ÉP: 15 = TÉ: 820 VÉ: 1260 ÉP: 160

Hadat üzen Szerém megyének. Megnézi az ellenség ereje lapot és dob a kockával, 4 dobott az ellenség TÉ: 400 VÉ: 800 ÉP: 20. Mivel magasabb a támadó értéke 820, mint az ellenség védőértéke 800, így tudd sebzést dobni. 2db k6 kockával dob. 12 sikerült dobnia. Így az ellenség élet pontja 20–ról 8-ra esik. Az ellenfél nem tud sebezni, mert az ő támadó értéke alacsonyabb, mint az 1 játékos védő értéke. A játékos beírja a karakterlap megfelelő rovatába, hogy kivel áll háborúban.

A 2 játékos következik. 4 dobot így 11 mezőre lép. Közli a KM, hogy kémközpontot akar létrehozni.(ahol kémeket tud majd képezni) Próbát kell dobnia k6 kockával. 6 sikerült dobni(tehát megtudja építeni azt amit akart). A KM közli a játékossal hogy most egy k6 kockával dobja ki az épület építési költségét. Amennyit dob annyi aranyat kell fizetni. 2 dobot így 2 arany koronát fizet. Beírja az épületet az egyéb rovatban a karakter lapon.

Az 1 játékos jön. Folytatja a támadást Szerém ellen. 2 k6 sebzést dob. 8 sikerül dobni így az ÉP 0 –ra eset. Sikerült elfoglalnia a megyét. Így már két saját birtokkal rendelkezik. Beírja a karakterlap Birtok nevű rovatába az hogy Szerém. Majd dob a kockával 3 dobot így a 20 mezőre lép. Itt húz egy szerencse kártyát. A kártya tartalma: Jutalom + 10 Arany. Beírja a plusz összeget a karakter lapba.

A 2 játékoson a sor. 3 dobott a kockával így a 14 mezőre lép. Közli a KM, hogy kémeket akar küldeni Békés megyébe, hogy katonai információt szerezzen.(tehát menyi az ellenség támadó és védő értéke) A KM közli vele hogy a következő körben írásban fogja megkapni a jelentést arról, hogy a kémei milyen sikerrel jártak. (azért írásban, hogy a többi játékos értelem szerűen ne tudja, hogy a 2 játékos kémei milyen infókat szereztek meg). Ez ugye másra nem tartozik. J

Az 1 játékos következik. 3 dobott így a 23 mezőre lép. Arad megye a 2 játékos birtoka.

2 játékos a mindenkori vám összegét 5 arany koronában határozta meg.(tehát mindenkinek minden alkalommal, amikor 2 játékos bármelyik birtokára lép 5 aranyat kell fizetnie).

1 játékos ki is fizeti a vámot. Itt kereskedni lehet, de most nem szeretne venni vagy eladni semmit.

2 játékos következik. 6 dobot így a 19 mezőre lép. A KM átadja a jelentést Békés megyével kapcsolatban. Jelentés tartalma: TÉ: 8000 VÉ: 16000 ÉP: 200 Békés megye jelenleg nem áll katonai szövetségben más birtokokkal. 2 játékos hadereje még gyenge ezért most letesz Békés megye ellen irányuló katonai csapásról.

Remélem eddig érthető volt a példa játék, ha bármi kérdésed lenne, a játékkal kapcsolatban-e-mailben tedd fel a kérdéseidet.

Ugorjunk most egy kicsit az időben. Nézünk, meg mi történik minden év (kör) végén a játékban.

A játék táblán a 70 mező az utolsó. Ha egy játékos áthalad Ung megyén véget ért számára egy kör. Így ki kell dobni az év végi termelést adót stb.

Év végére 1 játékos rendelkezik például:

3db csirkefarm, 1db kamion gyár

k10 kidobjuk most, hogy a gyárak farmok mennyit termeltek gyártottak stb.

1 csirkefarmra dobtál 5. 100 szorzót használunk tehát eddig van 500 db csirkéd eladásra.

2 csirkefarm 7 = 700 db csirke 3 csirkefarm 2 = 200 db csirke. összesen van 1400 db csirkéd. Ezt beírod a karakterlapon a raktár rovatba.

Kamiongyár dobtál 6. Ez azt jelenti , hogy 6 db kamionod van eladásra. Ezt is beírod a raktár rovatba. Az eladási árakat a gyártás és kereskedelem listán találod.

Az adó mértéke a küldetésben szerepel. Jelen esetben az adó 30%

2db k10 kockával dobunk. Mindig a kisebb szem lesz a tízes helyi érték helyén a nagyobb pedig az egyes helyi érték helyén. Tehát ha 6 és 8 dobtál az = 68

68 ezüst koronának a 30% kapod meg. A többi pénzt az államod működéséhez szükséges ezért nem teheted zsebre azt az összeget.</span>

Kategória: Könyvajánló | Hozzáadta:: Majk82 (2015-10-03) | Szerző: Orosz Mihály E W
Megtekintések száma: 602 | Címkék (kulcsszavak): szerepjatek, társasjáték | Helyezés: 4.0/1
Összes hozzászólás: 0
Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]
Belépés
Keresés
Barátaink:
  • Honlap létrehozása
  • Ingyenes online játékok
  • Online Munkaasztal
  • Oktató videók
  • uCoz Rajongók Oldala
  • Copyright MyCorp © 2024
    Ingyenes honlap létrehozása с uCoz